TEL.: 784 073 932

LECZENIE

Oferuję możliwość wizyt konsultacyjnych oraz pełną gamę weterynaryjnych usług stomatologicznych:

Usuwanie kamienia nazębnego metodą ultradźwiękową

Popularny zabieg nazywany usuwaniem kamienia czy skalingiem, jest tylko jednym z elementów sanacji jamy ustnej, w którego skład wchodzi również polerowanie, fluoryzacja czy woskowanie koron zębowych. Jeśli jest to konieczne także kiretaż – czyli usuwanie kamienia znajdującego się pod linią dziąseł. W trakcie zabiegu badamy całą jamę ustną za pomocą zgłębnika i sondy periodontologicznej oraz wykonujemy zdjęcia RTG.

Diagnostyka chorób zębów i przyzębia z wykorzystaniem stomatologicznego RTG

27,8% chorób jamy ustnej psów i aż 41,7% kotów jest diagnozowana wyłącznie w oparciu o ocenę zdjęć rentgenowskich. Jest to niezbędne narzędzie pracy podczas każdego zabiegu stomatologicznego.

Leczenie chorób przyzębia

Ponad 2/3 psów i 3/4 kotów w wieku powyżej 2 lat przejawia początki choroby przyzębia. Schorzenie to wywołuje silny ból i znacznie pogarsza komfort życia Waszego pupila a w zaawansowanym stadium choroby prowadzi do utraty zębów.

Plomby i wypełnienia

Złamania zębów to jeden z ważniejszych problemów jamy ustnej psów i kotów. Dotyczą około 70% psów!!! Mogą powstać w czasie niewinnej zabawy lub podczas wypadku czy urazu głowy. Nawet niepozornie wyglądające odpryśnięcie szkliwa lub zębiny może doprowadzić do zainfekowania i martwicy miazgi zębowej. Skutkuje to do odsłonięciem zakończeń nerwowych i odczuwaniem silnego bólu przez zwierzę. W takich przypadkach warto wykonać wypełnienie kompozytowe, aby zabezpieczyć ząb przed infekcją.

Leczenie kanałowe i endodoncja

W przypadku powikłanych złamań zębów, przebarwień, startych zębów często najlepszym dla zwierzęcia rozwiązaniem bez konieczności usuwania zęba jest leczenie kanałowe. Polega ono na usunięciu martwej tkanki z wnętrza zęba i zastąpienia jej specjalnym preparatem.

Ekstrakcje zębów

Niestety często usunięcie zęba jest najlepszą metodą przywrócenia komfortu i zdrowia pacjenta. Wykonuję ekstrakcje metodą zamkniętą i otwartą/chirurgiczną, ekstrakcje przertwałych zębów mlecznych – zawsze pod kontrolą RTG.

Ortodoncja

Leczenie ortodontyczne naszych podopiecznych ma inne zadanie niż u ludzi. Bardzo wiele psów i kotów posiada wady zgryzu, które powodują bolesne urazy, a w konsekwencji infekcje w jamie ustnej. Naszym celem jest leczenie wad zgryzu, aby zapewnić waszym podopiecznym komfortowe pobieranie pokarmu. Istnieją różne rodzaje leczenia ortodontycznego zwierząt np. ortodoncja odbarczająca, leczenie za pomocą aparatów ortodontycznych, płytek nagryzowych czy ćwiczeń ortodontycznych w formie zabawy.

Opatrywanie żywej miazgi zębowej

W przypadku świeżych złamań zębów lub w jako element leczenia ortodontycznego możliwe jest wykonanie opatrunku, umożliwiającego zachowanie zęba żywym.

Onkologia

Niestety część naszych pacjentów potrzebuje diagnostyki i konsultacji onkologicznej. W obu lecznicach posiadamy możliwość leczenia i konsultacji przypadków onkologicznych.

Chirurgia

W przypadkach wymagających interwencji z zakresu chirurgii twarzowo-szczękowej współpracuję z doświadczonymi chirurgami.

Anestezjologia

Wszystkie zabiegi stomatologiczne wymagają znieczulenia ogólnego zwierzęcia. W zakresie anestezjologii współpracuję z lek. wet. Michałem Szczygielskim oraz lek. wet. Magdą Kowal. Podczas zabiegów używamy nowoczesnych leków, indywidualnie dobieramy dawki i protokół anestezjologiczny oraz stale monitorujemy układ krążeniowo-oddechowy, co zapewnia bezpieczeństwo znieczulenia. Nie istnieje granica wieku dla znieczulenia, każde zwierzę zasługuje na życie w komforcie. W wielu przypadkach znieczulamy zwierzęta starsze z chorobami serca, wątroby czy nerek.

Lekarz weterynarii Alicja Gajosz